2015 m. rugpjūčio 26 d., trečiadienis

PARODOS




2018 2019

 

Ukmergės gimnazijos šimtmečiui UKC, A. Smetonos gimnazijos erdvėse


2018 10 20

J. Šlepetienėe plakatas.











2017 - 2018

     Inžinierija - taip parodą įvardino Mantas. "Inžinierija tai fizika, fizika tai šviesa, judesys. Kodėl ne fotografija".  I-ame gimnazijos aukšte ant palangių vyksta fotografijos kinetinė, mobili ekspozicija. Kinetinė, mobili - nes ją galima kilnoti, nešioti, sukeisti vietomis, pastumti, pastatyti atgal...  Parodoje dalyvauja 4-ų klasių mokiniai ir mokytoja R. Zareckienė. Fotografijos pamokos 3-4 klasėse nepraeina veltui. Kaip matote - galimybės plačios.
2018.03.23. - 04.06.



Sveikiname rajoninėje dailės olimpiadoje -  Tėja Vizbarkaitę užėmusią  II vietą, Evelina Ordavičičūtę užėmusią   III vietą.
Mokytoja Romualda Zareckienė
2018 02 21

Paroda vyksta skaitykloje. 2018 02 12 - 2018 03 20

Evelina III vieta

Evelina III vieta

Tėja II vieta

Tėja II vieta

 


Muzikos įkvėpti dviese kūrė bendrą kompoziciją.














































Grafikos paroda

  Vyksta skaitykloje sausio 24 - vasario 15 dienomis







Dominykos


Donato

Donato

Donato

Gretos

Gretos

Guodos

Guodos

Miglės

   2017 20 15

 



 

Aplinkoje surasti įkvėptą emocijos vaizdą,

nusifotografuoti ir sukurti emocijos ir vaizdo interpretaciją.

Toks keturių pamokų uždavinys.  Rezultatas puikus. Individualios idėjos, technikos.

2017 10 12


 


 








Mokiniai susipažino su vaizdo stilizacija, ornamento rūšimis ir

dviese sukūrė kompozicijas. 2017 10 12











Integruota dailės ir lietuvių kalbos ir literatūros pamoką.

Susipažino su simboliais, reikšmėmis, svarba ir

dailės pamokoje sukūrė grafikos reljefinius atspaudus. 2017 09 10







2016 - 2017  

2017 02 06

Antrokai piešė autoportretus. Gera žinia ta, kad  mokytojai pažino savo mokinius. Vadinasi pasisekė. Dar labiau nustebino portretai be žmogaus. Kuriant asambliažus, reikėjo daugiau kūrybiškumo atrandant idėją, kruopščiau pagalvoti apie technologinius dalykus. Džiaugiuosi estetiškais darbais, technikų įvairove, mokinių nuoširdudmu, atidumu, nuoseklumu.

 
 





 





 

 2017 01 04

Audrius

Rugilė

Greta

Aušrinė

Karolis

 
Ieva

Akvilė

Justinas

Svajūnė

Karolina


 2017 01 04

 

 

    

















2016 12 07
Meninės akcijos idėja - sudėlioti iš miniatiūrų, tarsi audžiant, lietuvių liaudies raštų ornamentus, gimė gabių dailei mokinių grupėje. Kadangi jau buvo prasidėjęs adventas, tai mokinių noras ir buvo  suburti visą gimnazijos kolektyvą (mokinius, mokytojus administracija, aptarnaujantį personalą) ramiam kūrybiniam procesui ir akcijos metu, dėliojant raštus išreikšti susikaupimą, ramybę prieš ateinant didžiosioms šventėms. Dailės pamokų metu dalyviai kūrė miniatiūras su žiemos ir kalėdiniais vaizdais, kurias akcijos metu (2016. 12. 07) klijavo ant languotų popieriaus juostų. Vėliau "išaustos" juostos buvo pakabintos ant gimnaijos sienų. Tai tapo ir gimnazijos interjero šventiniu akcentu. 

















  Gruodžio mėnesį tai vyko fotografijos pamokose. Gimnazistai savo šventines idėjas išreiškė komponuodami daiktus, apšviesdami juos, ieškodami tinkamo žiūrėjimo taško, fotografuodami. Kalėdinių fotografijų spalvos pradžiugina skaityklos lankytojus, nuteikia pozityviai, kelia nuotaiką, primena, kad artėja žiemos šventės.




2016 12 22



















Ekslibrisų ir skirtukų paroda, skirta bibliotekų metams. 

Dailės pamokų ir dailės būrelio metu kūrėme kartu su mokiniais.


2016 12 10







Ornamentas – vienas seniausių meninės raiškos priemonių. Mokiniai tyrinėjo augalinių, antropomorfinių, geometrinių ornamentų motyvus, ieškojo idėjų, eskizavo, karpė trafaretus, štampavo ir kūrė juostinius, centrinius, tinklinius  ornamentus.

 2016 11 20





 


 


 




Mokinių sukurtuose karpiniuose  atsispindi baltiški ženklai, lietuvių liaudies menas,
karpinių tradicijos ir ypatumai, žmogaus ryšys su gamta. 
 2016 11 20




 



 


 



2016 10 15



 



 

 


  2015 - 2016 m.m.

 Šie vaizdai ne tik nufotografuoti. Jie suplanuoti, išjausti, perpildyti kūrybinio mąstymo, kantrybės, kompozicijos išmanymo, spalvų pajautimo. Kupini meilės gamtai, architektūrai.
Fotografijos mokytoja R. Zareckienė


 

 






















Skaidrumas, lengvumas... 

Trečiokai išbandė akvarėlės technikas. Idėjas rinkosi iš nuotraukų, iš aplinkos. Kai kuriems prireikė ir papildomų priemonių: pastelės, spalvotų pieštukų. Rezultatas puikus. Nors įrėmink ir padovanok. Mokiniai sakė, kad jiems labai patiko lieti akvarėlę ir eksperimentuoti spalvomis ir vandeniu.




















Pirmų klasių mokiniai dailės pamokų metu prisimena dailės kalbą,
stebi profesionalų kūrybą ir bando patys kurti.







Dirbti su gabiais mokiniais  labai įdomu. nes tai asmenybės,  žinančios, ko nori, reikėjo tik  padėti organizuoti veiklas ir patarti ar pasidalinti žiniomis. Kai kur ir pačiai dar reikia pasimokyti, prisiminti, kadangi visų poreikiai skirtingi. Čia labai tinka individualizuotos ir kolektyvinės užduotys. Visada jaučiu pasitempimą, atsakomybę ir gerą jausmą, nes žinau, kad viskas pavyks, bus atlikta iki galo. Grupės ir būrelio mokiniai su dideliu norų organizavo projekto - parodos - konkurso kalėdine tema. Veiklos planas buvo  toks, kad  net neužteko skirtos valandos.  Teko dirbti papildomai. Renginys įvyko, Dalyvavo Ukmergės miesto ir rajono mokiniai, net jų mokytojai ir tėveliai. Dar mano mokiniai pakvietė Vilniaus dizaino kolegijos atstovus, kuriame dalyvavo ir kitų gimnazijų mokiniai, ko pasekoje keletą mokinių nusprendė stoti į šią mokymosi istaigą ir  dėl  bendrų veiklų ir projektų VD kolegija sudarė sutartį su mūsų gimnazija. Šalia projektinės veiklos mokiniai ruošiasi stojamiesiems, tobulina dailės (piešimo, tapybos, grafikos)  įgūdžius, bendrauja, puikiai leidžia laiką. Su jais puikiai leidžiu laiką ir aš.


    





 


 





Išgyventos arba pajaustos emocijos padeda lavinti kūrybiškumą,. O jei dar pridedamas vaizdas (prisegtas prie kūrinio), tai tuomet tikrai gimsta originalūs kūriniai. Nereikia žingsniais ar mintimis eiti toli, artima aplinka gali įkvėpti, nes ji yra čia, dabar, šalia. Trečiokai pabandė išgyventi pasirinktas emocijas, atrado aplinkoje vaizdus ir juos interpretavo. Rezultatas - savitos, skirtingos kompozicijos, nutapytos guašu.







Ievos








 Grafika - patraukli dailės technika.
Kartono raižiniai, linoraižiniai, sausa adata, reljefiniai atspaudai.
Galima eksperimentuoti su dažais, dažnai gaunasi netikėti rezultatai. Nustebina.
Dar galima pakankamai greitai tiražuoti savo kūrinius ir padovanoti draugams.
Visi džiaugėsi rezultatais, nors ir pirmą kartą išbandė grafikos techniką.



 





















"PO ŽIEMOS"
SUNKUS IR  ILGAS KŪRYBINIS KELIAS, BET REZULTATAS PUIKUS. DŽIAUGIUOSI UŽ MOKINIUS. ŠAUNUOLIAI. PAKALBĖJO APIE VITRAŽĄ IR PAPUOŠĖ GIMNAZIJĄ.
2016 03 17



 















PADVELKĖ PAVASARIO VĖJAI. 
    Atvirų durų dieną svečiai su daile mūsų gimnazijoje susipažino apžiūrėdami gimnazijoje vykstančias parodas, aplankė dailės kabinetą. Pamatė virtuvę, kur gimsta idėjos, kur mokiniai gali atskleisti save. Mokiniams buvo sudarytos galimybės patiems pabandyti sukurti pavasarišką nuotaiką. Jiems padėjo gabių dailei mokinių grupės narės. Jos parodė, kaip reikia maišyti dažus, kaip kurti atspaudus. Visi norintys galėjo išsirinkti trafaretą atspausti savo spalvingą paukštį, žiedą ar lapą. Taip gimė šie paveikslai.








,,Žmogaus kūno proporcijos".
Integruotos dailės ir biologijos pamokos. 
   Nuo senų senovės ne  tik anatomai, biologai, gydytojai tyrinėjo žmogaus kūną, bet ir žymieji menininkai aiškinosi jo kaulų, raumenų sandarą. Jiems tai buvo svarbu tam, kad galėtų labai tiksliai nupiešti ar nutapyti portretus. Dar iki šiol  dailės akademijose mokoma plastinės anatomijos ir įgytos žinios pritaikomos realistinio stiliaus dailės kūriniuose. 1b ir 1c klasių mokiniai dailės pamokų metu įvairiomis priemonėmis grupėse ir individualiai kūrė daugiafigūres, dinamiškas kompozicijas. Lipdydami iš plastilino ir piešdami figūras,  stengėsi išlaikyti kūno proporcijas, kuo tiksliau pavaizduoti judesius.





 



 



 



 



 




 




 



 





 


 












Kai gamta nusirengia žiemos poilsius, tuomet atsiveria pačios smulkiausios detalės. Tai ir įkvėpė mokinius kurti tušo technikomis, kurios suteikia galimybes kuo detaliau atskleisti įvairiausias idėjas. Buvo smagu ir įdomu dailės pamokų metu stebėti, kaip klasėje vyravo susikaupimas, ramybė. Juk grafikos technika, kuria reikia atsakingai brėžti linijas, taškuoti, lieti tušą,  reikalauja begalinio kruopštumo. Tai persikėlė ir į parodą. Dalyje kūrinių jaučiama  kalėdinių švenčių artėjimo nuojauta, kai kurie mokiniai vaizdavo savo mylimus gyvūnus, dar kiti parodė savo aplinką ar nupiešė savo pastebėjimus gamtoje.


 



 
 

 

 

 



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


   Spalvotos idėjos gimė rudenį, kai gamta dar buvo apsipylusi įvairiomis spalvomis. Kūrybinio proceso metu  mokiniai stebėjo aplinką, analizavo dailininkų darbus, prisiminė vasaros kelionėse matytus vaizdus, nuotaikas, įvykius, ieškojo savitų  idėjų, raiškos būdų ir visą tai sudėjo į savo kūrinius.  Spalvos suteikė kūriniams šiltą, jaukią, pozityvią nuotaiką. 



 


 


 


 



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Kuomet 4-ų klasių mokiniai per dailės pamokas  ruošiasi menų brandos dailės srities egzaminui, likusiems mokiniams  siūlau dalyvauti gimnazijos  projekte „Dovana gimnazijai“. Šie mokiniai pasirenka mokytoją arba dalyką, tuomet  ieško idėjų, eskizuoja.  Tai lyg brandos kūrybiniai darbai, į kuriuos mokiniai sudeda savo dalykinius gebėjimus, įgytus per dailės pamokas. Galutinius kūrybinius rezultatus eksponuoja gimnazijos erdvėse, o po to šiuos darbus atiduoda savo mokytojams, kurie pasipuošia kabinetus.

    Anglų kalbos mokytojai                Tikybos mokytojai

 Fizikos mokytojai                          Anglų kalbos mokytojai

Geografijos mokytojai                          Biologijos mokytojai



2015 metų menų brandos egzamino
dailės ir grafinio dizaino srities kūrybiniai darbai.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija




Atvirukai apie Ukmergę.
Piešiniai, fotografija.










Miesto mozaika  sudėliojo 1a, 1b, 2c, 2d klasių mokiniai. Jie labai nuoširdžiai, įvairiausiomis dailės technikomis  atliko šią užduotį. Visi stebėjo savo aplinkas, ieškojo tik  jiems svarbių vaizdų ir piešė arba tapė  miniatiūras, kurias parodoje , tarsi audėjai, suaudė  į vieną visumą, kurioje matome  spalvų, atspalvių, tonų, pustonių, linijų, formų įvairovę. Tai skatina ilgiau pasilikti prie parodos eksponatų, atidžiau apžiūrėti  kiekvieną lopinėlį.



     
























Šiuo metu Lietuvoje išlikę apie 600 dvarų, nemažai iš jų – tik liekanos. XIX a. pabaigoje dabartinėje Lietuvos teritorijoje buvo registruojama daugiau nei trys tūkstančiai dvarų ir dvarelių, kurių kultūrinis gyvenimas, papročiai, aplinkos erdvių estetika atspindėjo visos Lietuvos kultūrą, darė tam tikrą įtaką ir gerokai uždaram valstiečių gyvenimo būdui. Lietuvos dvarų kultūrinis gyvenimas buvo neatsiejama Vakarų Europos kultūros dalis.  Pažinti Lietuvos dvarų kultūros palikimą – reiškia suvokti šiuolaikinės lietuvių kultūros savitumą, gerbti ir mylėti savo Tėvynę.
Balandžio 19 dieną, Ukmergės meno mokyklos dailės skyriuje  vyko dailės olimpiados "Lietuvos dvarų kultūra", skiriamos Mykolo Kleopo Oginskio 250-ųjų gimimo metinių minėjimui,  rajoninis turas. Olimpiadoje dalyvavo   IX-XII klasių mokiniai  iš  įvairių Ukmergės miesto ir rajono mokyklų ir gimnazijų. Šeši mūsų gimnazijos  mokiniai taip pat dalyvavo olimpiadoje.  Su jų kūrybiniais darbais I-ojo aukšto foje vykstančioje parodoje supažindinama  ir gimnazijos bendruomenė. Sveikiname dalyvius ir prizininkus, o Egidijui linkime sėkmės atstovaujant Ukmergę respublinėje dailės olimpiadoje, Vilniuje.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija




Tąsyk dailės kabinete kvepėjo kaip pas dailininką dirbtuvėje. Aliejus, skiediklis, drobė ...  Šie kvapai tapytojus aliejiniais dažais lydi visada. Kas prijaučia dailei, supranta, kad tai lyg siekiamybė būti tapytoju. Linkiu ketvirtokams nepamiršti to kvapo. Gal kada nors gyvenime teks vėl sugrįžti...











Agnės Kardelytės personalinė paroda.
Gimnazijos skaitykla.










Klausėmės muzikos ir kūrėme kartu. Taip vyko dailės pamoka antrokams. Didelis formatas, dažai ir dideli teptukai, kartais ir delnai, pirštai,  suteikė laisvės reikšti jausmus, užplūdusius girdint Pink Floyd grupės nuostabius muzikos garsus, kuriuose pilna begalinės erdvės, tolių, skambesio, žadinančių minties skrydžius į neregėtas erdves, pilnas sklandančių spalvų.









Sukurti žmogaus portretą - nėra lengvas uždavinys, bet pabandyti verta. Tai įrodo parodos darbai. Matosi, kad vieni mokiniai yra  pastabūs, intuityviai jaučiantys, gebantys meniškai perteikti formos, charakterio, nuotaikos, judesio  savybes, antri geba surasti jiems mėgstamų dailininkų - portretistų ir naudojant  jų atlikimo stiliaus, komponavimo bruožus, spalvinius koloritus sukurti autoportretus, treti- piešia iš natūros laisvai valdydami plastinę liniją, perteikia žmogaus figūros proporcijas,  judesio charakterį.













INTEGRUOTA DAILĖS, FIZIKOS, ANGLŲ, RUSŲ KALBOS PAMOKA
"ĮŽYMIŲ FIZIKŲ PORTRETAI GARSU, ŽODŽIU, VAIZDU."









PARODA VDU


VDU Istorijos katedros docento, mokslų daktaro, VDU Humanitarinių mokslų fakulteto prodekano Jono Vaičenonio kvietimu Ukmergės Antano Smetonos gimnazistų kūrybos paroda jau antrą kartą surengta Kaune VDU galerijoje „Penktas aukštas“.  Šį kartą eksponavome tapybą ir grafiką, dalį 2011, 2012 metais sukurtų dailės brandos egzamino darbų.  Grafikos darbuose interpretuojami tautos tradicijų, baltiško ornamento motyvai. Abstraktūs tapybos darbai kupini judesio ir ekspresijos sudaro darnią visumą.  Individuali stilistika, autentikos paieškos būdingos Dailės brandos egzamino kūrybiniams darbams.
Mokiniai eksponuodami parodą džiaugėsi, kad jų darbai įdomiai žiūrisi, kad pavyko surengti parodą Kaune, kas tikrai yra neeilinis įvykis.  Tai mums tapo pasiektų meninių  rezultatų įvertinimu. Daug sužinojome apie studijas VDU apžiūrėjome auditorijas, biblioteką kuriose galbūt mokysis ir mūsų gimnazijos mokiniai. Dailės mokytojos Jolita Šlepetienė ir Romualda Zareckienė









"Greitai piešiantys"
Vieni žmonės keliaudami fotografuoja, kiti tušu, markeriu, pieštuku, spalvotais pieštukais,  teptuku, linijomis ar spalvomis  vaizdus perteikia ant popieriaus lakštų, blonknotuose, atvirukuose,  dienoraščiuose, laiškuose, kaupia į albumus, siunčia artimiesiems. Tokie žmonės vadinasi škicuotojais.  Mūsų gimnazistai taip pat nutarė prisijungti prie šios  škicavimo kultūros plėtojimo ir parodyti ar pasidalinti savo pastebėjimais artimoje ar tolimoje aplinkoje, o tuo pačiu ir sudalyvauti škicų konkurse. Nupiešti škicai mokinius apjungė į grupę, kuri pasivadino "Greitai piešiantys". Tos grupės nare tapau ir aš. 2c klasės mokinys  Titas Morkūnas Ukmergės  Antano Smetonos gimnazijos škicuotojų klubo narių kūrinius sutalpino į  tinklaraštį - http://ukmergesasg.blogspot.com/, kurį nuo gruodžio 6 bus galima apžiūrėti.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija



















Muzikos spalvos. Kokios jos? Į šį klausimą pabandė atsakyti ketvirtokai.

Mokiniai pasirinko tris skirtingo tempo muzikos kūrinius, pasiruošė dažus, įvairaus formato popieriaus lapus, tapymo įrankius. Klausydami muzikos spalvomis kūrė laisvas kompozicijas.
Kompozicijose jaučiamas laisvas potėpis, linija, neįprasti kontrastingi, pasteliniai spalvų deriniai. Vietoj tradicinių įrankių, tapoma rankomis, pirštais, plaukais, voleliais. Kaip ir muzikoje taip dailės kūriniuose įžvelgiamas ritmiškas pasikartojimas.
Mokinių mintys apie šią pamoką: lavinau vaizduotę, pasijutau laisvesnė, atsipalaidavau, buvo lengviau kurti, supratau, kad kurti galima ne tik realistiškai bet ir abstrakčiai, kurdama apjungiau dailę ir muziką, išliejau emocijas, supratau, kaip aš jaučiuosi.










Įsigilinę į linoraižinio ir kartono raižinio grafikos technikas: mokiniai pasirinko tą, kurią norėjo išbandyti. Išsikėlę idėją, nupiešė kompozicijas, išraižė ir atspaudė. spausdami kai kurie eksperimentavo su spalvomis. Anot mokinių komentarų -  rezultatai nenuvylė.  Nors šios dailės technikos reikalauja kruopštumo, kantrybės, laiko, bet visi kūrybinėje veikloje dalyvavo džiaugsmingai. Kai kam tai buvo visiškai nauja dailės raiškos technika, kiti grafikos įmantrybes  jau buvo išbandę meno mokykloje. Sukurtų kūrinių paroda - puikus, drąsus grafinės kūrybos pristatymas gimnazijos bendruomenei.





















Menų egzaminas 2014. Dailė, fotografija, grafinis dizainas.

Gegužės mėnesio pabaigoje mokiniai laikė menų brandos egzaminą.
Šiais mokslo metais dailės srities egzaminą laikė:  Gytė Petronytė, Indrė Baliukevičiūtė, Gytis Paknys, Silvija Prunskutė, Rokas Ovidijus, Vidmantė Startaitė -  mokytoja Romualda Zareckienė, fotografijos srities: Viktorija Čiukšytė, Viktorija Pietina, Eglė Tumėnaitė mokytoja Romualda Zareckienė ir grafinio dizaino srities: Gytis
Egzaminas tęsėsi nuo vasario mėnesio,  mokiniams ir mokytojams teko bendrauti ne tik pamokų metu nes egzaminui reikėjo sukurti kūrybinį darbą ir parašyti gana didelės apimties aprašą, o gerų rezultatų norėjosi visiems. Nors egzaminas labai sunkus ir reikalaujantis ne tik dalyko žinių, bet ir lietuvių kalbos ir informatikos, raštvedybos gebėjimų. Visi mokiniai puikiai pasiruošė, kūrybinis procesas vyko sklandžiai, geranoriškai, kūrybiškai  bendraujant mokiniams ir mokytojams. Tai byloja ir puikūs rezultatai. Iš 10-ies mūsų gimnazijoje laikiusių egzaminą  - šeši dešimtukai.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija





Gimnazijos 1-o aukšto fojė vyko dailės olimpiados „Mažosios Lietuvos kultūrinis palikimas“ rajoninio etapo dalyvių paroda.
Pažiūrėti galima čia:
http://www.smetona.ukmerge.lm.lt/index.php/galerija





Gytė – be galo kruopštus, nuoseklus, ramus, darbštus ir geras   žmogus.  Tyliai, ramiai sau krebždena plunksnele, kloja popieriuje  savo vizijas, kartais pasitaria su mokytoja ar su draugais. Tokių žmogaus savybių ir reikia grafikos technikai, kurios keliais ir keliauja Gytė.  Begalės taškelių, brūkšnelių, kurie  susilieja į gana didelius vaizdus.  Tarsi ji būtų printeris. Nors tai ir labai juvelyrinis, filigraninis darbas, bet Gytė nesibijo ir labai didelių formatų. Tiesiog jai turbūt neužtenka vietos  atsiskleisti mažose lapo erdvėse. Jos kūriniuose labai daug didelių ir mažų detalių, objektų, beveik nepalikta tuščių vietų, ir vis kitokie taškelių raštai, faktūros. Tai reikalauja didelės kantrybės, kurią Gytė tikrai turi. Dėl to jai ir sekasi. Kokiame konkurse dalyvauja, ten vis ką nors laimi. Pernai metais dailės akademijoje vykusioje respublikinėje dailės olimpiadoje buvo apdovanota dailės akademijos diplomu už kūrybiškumą.  Šiemet ir vėl Gytė  važiuos į respublikinę dailės olimpiadą Nidoje ir  garsins mūsų gimnaziją ir Ukmergę. Norėtųsi jai palinkėti sėkmės ir norų išsipildymo ir lai Nidos oras, vėjas, vanduo ir laivai įkvepia jai naujų minčių, kurios dar laisviau pabirtų mažais taškučiais.




 

 

 


  


Dažnai mokiniai klausia, mokytoja, ką piešti? Visada atsakau, pasižiūrėk aplink save, surask daiktų, kurie tuo momentu Tau atrodo svarbūs ir bandyk kurti.  Taip buvo ir šį kartą. Trečiokams aplinka - padėjo. Kūrybiniai darbai tapo originalūs, skirtingi, saviti.


 

 

 

 






Lankėmės Ukmergės kraštotyros muziejuje. Išklausę muziejaus darbuotojos K. Darulienės  pasakojimo, pateikę jai klausimus, užpildėme dailės mokytojos paruoštą anketą  apie muziejaus istoriją, eksponatus. Vaikščiodami po muziejų pamatėme paukščių iškamšų, senovinių rakandų, žmogaus griaučių, kryžių, baldų iš aplinkinių dvarų, kaimo gryčių. Pasirinkome mums dominančius rakandus ir angliniais pieštukais, piešėme jų eskizus, kurių vaizdus vėlesnėse dailės raiškos pamokose pritaikėme kurdami kompozicijas pastele arba anglimi. Tokia pamokos forma mums labai patiko, buvo įdomu piešti eskizus netradicinėje aplinkoje, sužinojome daugiau informacijos apie Ukmergės kraštotyros muziejų, jo eksponatus, pasijautėme lyg būtume žurnalistais ar menotyrininkais. Sužinota informacija ir gyvai pamatyti vaizdai padėjo ieškant idėjos kompozicijai, kurią įgyvendinome dailės pamokų metu. 

 
 


 

 






Skaitykloje Ievos Šeibokaitės fotografijų paroda.

  

    Šių metų kovo 22 dieną skaitykloje gimnazijos bendruomenei Ieva Šeibokaitė pristatė savo fotografijas. Pasak Ievos tai pernai metų vasaros trys matymai, kurie eksponuojant išskirti į tris grupeles. Ieva bando meniškai ir techniškai nufotografuoti vaizdą, nevengia ir reportažinio žanro, kuriuos pagal meninės fotografijos vertinimo aspektus galima priskirti ir meninės fotografijos žanrui. Žiūrėdama į fotografijas,  pastebiu ne tik tradicinio komponavimo būdų, bet randu ir netradicinio matymo vaizdų. Ieva keliauja, ieško, atranda, fotografuoja, eksperimentuoja, dalinasi....  Tai puiku.











Mokiniai  dailės pamokų metu labai mėgsta eksperimentuoti jungdami technikas, medžiagas, laužydami kompozicinius stereotipus. Ketvirtokai eksperimentavo spalvomis, jungdami monotipijos ir trafaretų technikas. Buvo labai įdomu, nes nežinojo, kas gausis. O kaip pamatė rezultatą, visi nustebo ir liko patenkinti.


 

 

 


 






Skaitykloje
Viktorijos Pietinos autorinė fotografijų paroda

„ŠVELNUMAS“







Amžininkų portretai.


 

 

 




Gyčio Paknio kūrybos parodos atidarymas.
       




Ekslibrisų „Antano Smetonos gimnazijai -75 metai“ konkursas

Pavasarį, pasiūlius Gimnazijos direktoriui A. Girdžiūnai, dailės mokytoja R. Zareckienė paskelbė ekslibrisų „Antano Smetonos gimnazijai -75 metai“ konkursą. Jame dalyvavo 2, 3, 4 klasių mokytojos ugdomi mokiniai. Antrokai ir trečios B lygio grupės mokiniai dailės pamokų metu  susipažino su  ekslibrisų kūrimo technikomis, ženklų ir tekstų panaudojimu ir piešė tušu, želiniais tušinukais, spalvotais pieštukais, ketvirta A lygio dailės grupė raižė ant organinio stiklo ir linoleumo,  spaudė atspaudus. Iš viso buvo sukurti 69 ekslibrisai. Meniškiausi ir estetiškiausiai atlikti ekslibrisai buvo pateikti konkursuis, o po to eksponuojami Antano Smetonos gimnazijos jubiliejaus šventės metu. Juos galėjo apžiūrėti tėveliai, buvę gimnazijos mokiniai ir svečiai.


 

 




 
 

 


 

 

 








Gimnazija kitaip...
Kadangi artėjo Antano Smetonos gimnazijos 75-ių metų gimtadienis, tai fotografijos pamokas lankantiems gimnazistams pasiūliau paieškoti neįprastų vietų, detalių, fragmentų gimnazijoje, pabandyti atrasti tai, kas svarbu asmeniškai kiekvienam, fotografuoti keičiant žiūrėjimo taškus, kompozicijas. Vieni gimnaziją išreiškė  per  architektūrinės detalės, kitiems buvo svarbu žmogus, jo emocijos. Ketvirtokai ieškojo idėjų, fotografavo, atrinkinėjo įdomiausius kadrus, tvarkė nuotraukų kompozicijas taip, kad vaizdai būtų kuo meniškesni, paklijavo  ir iškabino parodą „Gimnazija kitaip...“. Kodėl kitaip? Ogi todėl, kad kiekvienas žmogus tą pati daiktą ar reiškinį pastebi ir suvokia savaip, o tam turi įtakos gyvenimiška, socialinė, meninė patirtis, išgyvenimai, jausmai. Visą tai pajausite stebėdami fotografijas ir gal jas suvoksite dar kitaip. Žodžiu, kiek žmonių, tiek nuomonių... Svarbu pažiūrėti ir pasidžiaugti...
Su gimtadieniu, brangi gimnazija.























         Skaitykloje vyksta ketvirtokų, lankiusių dailės A lygio pamokas, atsisveikinimo paroda. Mokiniai šią paskutinę parodą skiria gimnazijai. Tai dalis kūrinių, kuriuos sukūrė šiais mokslo metais. Parodoje eksponuojami:  skulptūros (mažoji plastika),  tapybos (aliejus, akrilas), grafikos (smulkioji grafika. exlibris) ir mišrių technikų darbai. Aš taip pat išeksponavau savo tris ekslibrisus, kurie buvo kurti kartu su mokiniais konkursui. Stebint mokinių kūrinius negalima nepastebėti jų puikiai valdomų plastinės raiškos priemonių, originalaus sprendimo ir norisi palinkėti išlikti tokiais kūrybingais, jautriais, gabiais žmonėmis...



 



















KALĖDINĖS PARODOS IR PASIPUOŠIMAI
















 





"GIMNAZIJA KITAIP..."
FOTOGRAFIJOS PARODA






 
 




Šiuo atveju kūrybiškumo ugdymo uždavinys – pavaizduoti natiurmortą, pakeičiant jo konstrukciją, spalvas, keičiant daiktų pozicijas, transformuojant jų formas, pridedant papildomų detalių. Taip formuojasi sąlygiškais vaizdavimo būdas. Siūlome pažiūrėti, kaip sekėsi įgyvendinti šį uždavinį 4, 3 klasių gimnazistams.



 

 

 

 








Dariaus Mlečkos 
personalinės  parodos atidarymas.























„Ekonomiška gimnazija ir jos mikrorajonas“

Per dailės, technologijų  ir biologijos integruotas pamokas „Ekonomiška gimnazija ir jos mikrorajonas“  2c ir 2d klasės kūrė ekologiškos gimnazijos maketą.  Pasitelkdami savo fantaziją bandė įsivaizduoti savo gimnaziją ekologiškoje aplinkoje, pastatėme saulės kolektorius, vėjo malūnus, apsodinome žalia gyva veja ir medžiais. Abi grupės dirbo ne tik nuosekliai (Nuo idėjos iki galutinio rezultato), draugiškai,  linksmai ir kūrybingai, tačiau ir įgijo patirties, bei praktinių įgūdžių formuojant objektus, matuojant dydžius, taikant proporcijas ir mastelį, derinant medžiagas, spalvas.







Fotografijos paroda "Daiktai kalba"

























Ketvirtokų tapybos paroda





VYTAUTĖS MILINSKAITĖS 
AUTORINĖ PARODA







































Pasižvalgykite po senas parodas.